vrijdag 10 september 2010

Hoe ouder, hoe wijzer..

Dat hoor ik regelmatig om me heen.
Maar is dat eigenlijk wel zo?
Als ik kijk naar de mensen in mijn omgeving is de zin “hoe ouder hoe gekker” eigenlijk meer van toepassing. Van wijsheid is maar weinig terug te vinden.
Oke Oke, ik geef toe.. hoe ouder je wordt, hoe meer tegenslagen je tegenkomt en hoe meer je daarvan leert. Tenminste, dat is in de meeste gevallen zo.

Maar als het gaat om de liefde….?
Dan blijven mensen steeds (dezelfde) fouten maken.
Want liefde is irrationeel.
Liefde is gevoelsmatig.
Liefde is onvoorwaardelijk.
Liefde zorgt ervoor dat mensen denken onoverwinnelijk te zijn.
Liefde maakt men onbezonnen, roekeloos en onwijs!

Je zult je afvragen waarom zo’n blog.
Nou dat komt omdat ik laatst bij een vriendin was en zij is inmiddels 28 lentes jong. Ze heeft 1 echte grote liefde gehad. We noemen hem bij deze Wilbert. En Wilbert is het type foute man. Hij heeft een woeste aantrekkingskracht, maar dat is ook juist de valkuil. Wilbert kan niet monogaam zijn. Wilbert heeft mijn vriendin (we noemen haar Iris) al genoeg verdriet gedaan. En telkens weer als dat gebeurd dan haat ze hem uit de grond van haar hart. Ze weet oh zo goed waarom ze zich niet met hem moet mengen. En toch, telkens weer weten ze elkaar feilloos te vinden. Ondanks alle alarmbellen die bij haar afgaan.. wordt ze toch weer verliefd.
Zo ook dit keer… Hij blijft haar Mr Big, de foute Mr Big waarvan je weet dat hij alles is wat je niet in een man zou moeten willen.. maar waarvan je ook weet dat hij alles is wat je in een man wil!

Hoe ouder hoe wijzer? Dacht het niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten